środa, 30 maja 2012

Krokiety z kapustą i grzybami

Krokiety. Z mięsem, z grzybami, z kapustą lub z mieszanym nadzieniem - to najczęściej spotykane krokiety w polskich sklepach, a co za tym idzie na naszych stołach.
Nie ma co ukrywać, te gotowe nie zawsze muszą być bardzo zdrowe. Dlatego czemu nie zdecydować się na zrobienie domowych? Dobre składniki, nasza robota, dokładnie wiemy co wkładamy do potrawy.
Niedawno przyrządziłam krokiety z kapustą i grzybami. Przygotowywałam je pierwszy raz, trochę na czuja. Największy problem sprawiło mi zawijanie końcowych krokiecików, nie do końca wiedziałam jak to zrobić, by gotowe krokiety się nie rozleciały. Co z tego wyszło? Zobaczcie na zdjęciach!

Składniki:

NALEŚNIKI
2 jaja
+- szklanka mąki
+- szklanka mleka
sól
pieprz

FARSZ
1kg kapusty kiszonej
1/2kg pieczarek
2 łyżeczki dżemu śliwkowego
vegeta

Sposób przyrządzenia:

Krok 1. Dobrze jest zacząć od wstawienia kapusty do gotowania. Podana ilość jest na wyrost, bo sporo kapusty zostało na kolejne obiady, ale najmniejsza paczka jaką udało mi się dostać była właśnie kilogramowa. Do dosyć sporego garnka przekładamy kapustę. Zalewamy ją wodą do ok.połowy wysokości. Podczas gotowania musimy sprawdzić, czy zaczątek naszego farszu nie jest za słony. Jeśli tak, po zagotowaniu wymieniamy wodę - odlewamy starą, nalewamy na jej miejsce nową. Moja przygoda z gotowaniem kapusty polegała na 3-krotnym przelaniu kapusty. Muszę przyznać, że w tym miejscu przydała się pomoc Babci, która doradziła sprawdzenie kwaskowatej kapusty. Rada bardzo pomocna!

Krok 2. Obieramy pieczarki, płuczemy pod wodą, a następnie kroimy na mniejsze kawałki. Podczas smażenia zmniejszą one swoją objętość, więc nie ma obawy, że będą za duże :) Gotowe pieczarki wrzucamy na rozgrzany olej połączony z odrobiną masła na patelni. Smażymy do momentu, gdy pieczarki puszczą soki, porządnie ściemnieją i zmiękną.

Krok 3. Kapustę łączymy z pieczarkami, po czym dalej gotujemy.

Krok 4. Na dużej patelni smażymy naleśniki. Gotowe układamy jeden na drugim na płaskim talerzu.

Krok 5. Zabieramy się za formowanie krokietów. Na razie będą tylko nadzianymi naleśnikami, ale już niedługo! ^^ Sposób zawijania możecie zobaczyć na fotkach. Zaczęłam od sposobu, w którym na środku naleśnika położyłam trochę farszu, następnie dwa boki naleśnika zagięłam do środka, tak by na siebie nachodziły, a następnie zawinęłam jakby wzdłuż zgięć. Co tu dużo opowiadać, lepiej zobaczcie sami!
Potem, następnego dnia, gdy jeszcze miałam gotowe naleśniki nakładałam farsz na połowie i po prostu zginałam naleśnika, o wiele prościej, ale jednak już nie stricte krokietowo.

Krok 6. Ostatni krok przed jedzeniem. Zawinięte naleśniki obtaczamy w rozmemłanym jajku, a potem w bułce tartej. Kładziemy na rozgrzany tłuszcz na patelni. Nie dodawajmy zbyt dużo oleju, po co krokiety mają być nim nasączone?

Krok 7. Jedzenie. Krokiety dobrze smakują same, ale polecam również połączenie ich z ketchupem, bądź słodkim sosem chilli. Życzę smacznego!


Gotowy domowy krokiet

Krok 2. Koniec

Krok 3.

Krok 4.

Krok 5.

Krok 6.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz