piątek, 18 maja 2012

Dżem pomarańczowy

Oglądając zgromadzone zdjęcia potraw, które dawniej lub wcześniej zrobiłam, udało mi się znaleźć fotki z przygotowywania dżemu pomarańczowego! Tak naprawdę robiłam go głównie ze względu na moją Mamę, której ten smak dżemu wyjątkowo przypadł do gustu. Postanowiłam, że trzeba dbać o jakość spożywanych produktów i zrobiłam własny, domowy dżem. Zawsze lepszy niż sklepowy i na pewno zdrowszy!
Dżem pomarańczowy to zdecydowanie specyficzny smak i aromat. Słodycz przeplatana gorzkim posmakiem skórki. Zabójczy kolor i ciekawy zapach. Nie wszystkim smakuje. Na pewno warto spróbować i samemu się wypowiedzieć!

Lista składników ogranicza się do dwóch:

1kg pomarańczy
2,5 szklanki cukru pudru

Sposób przygotowania:

Krok 1. Bardzo ważna rzecz, od której zaczynamy, to sparzenie pomarańczy, ponieważ nie będziemy ich obierać. Najłatwiej zrobić to nad zlewem - każdy owoc kładziemy na łyżce, a następnie polewamy go z każdej strony wrzątkiem z czajnika.

Krok 2. Kroimy pomarańcze na pół, a następnie każdą z połówek jeszcze na cztery części.  Jeśli nie wiecie jak, spójrzcie na zdjęcia poniżej ;) Pamiętamy o wyjmowaniu pestek!

Krok 3. Pokrojone owoce partiami wrzucamy do blendera i włączamy go na wysokie obroty. Czekamy do momentu, aż skórka rozdrobni się, bo to ona potrzebuje najwięcej czasu na podzielenie się.

Krok 4. Masę przekładamy do dużego garnka i dosypujemy cukier puder. Włączamy gaz i gotujemy owoce pod przykryciem przez 45 minut. Odstawiamy do ostudzenia.

Krok 5. Dżem po pewnym czasie ponownie gotujemy, tym razem jeszcze przez ok. 15 minut. Po tym czasie od razu przekładamy gorącą masę do czystych słoików. Zakręcamy wieczka, aby zdążyły się zassać.

Z tej ilości owoców otrzymałam sześć słoików dżemu + trochę na miseczce. Nie były to słoiki równej wielkości, więc jeśli będziecie się szykować na robienie tego smakołyku nastawcie się na mniejszą lub większą ilość opakowań.

Niech was nie zmylą nalepki na słoikach - naprawdę domowa produkcja. Ale z drugiej strony to tylko pokazuje rozeznanie mojej Mamy - trzeba próbować różnych marek :)

Różne naklejki - jeden dżem :)

Słoneczne pomarańcze
 
Krok 2.

Krok 3. początek

Krok 3. koniec

I dżem pomarańczowy gotowy!


2 komentarze:

  1. Dodałabym jeszcze odrobinę cynamonu, ale nie wiem czy by się dobrze komponowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie może warto spróbować, bo jak widać nie dodawałam tu żadnych przypraw. Trochę eksperymentowania na pewno nie zaszkodzi!

      Usuń