czwartek, 17 maja 2012

Maślane serca

Tudum! Wczoraj oprócz placków upiekłam maślane serca - małe ciasteczka o aromacie wanilii i masła, które już dzisiaj wyruszyły w daleką drogę do Londynu. Mam nadzieję, że posmakują Mamie i Cioci. W każdym razie życzę smacznego! ;)

Nie owijając dłużej w bawełnę czas na potrzebne produkty:

225g mąki pszennej
170g pokrojonego w kostkę masła
125g cukru
3 łyżeczki cukru wanilinowego
cukier do posypania

Sposób przyrządzenia:

Krok 1. Przesiewamy mąkę do miski. Dodajemy masło i oba składniki ręcznie rozrabiamy, aż zaczną przypominać konsystencją kruszonkę.

Krok 2. Dosypujemy oba rodzaje cukru i dalej wyrabiamy ciasto. Na początku może to być dosyć trudne, ponieważ składniki będą się rozsypywać, ale po kilku minutach produkty powinny się połączyć i stworzyć spójne ciasto.

Krok 3. Ciasto dzielimy na dwie części. Pierwszą dość grubo rozwałkowujemy i korzystając z foremki w kształcie serca wykrajamy maślane ciastka. Tą część ciasta wykorzystujemy do końca, rozwałkowując ją od nowa, gry zabraknie nam miejsca na serca.
Tym razem nie było potrzebne mi aż tak dużo ciastek, więc drugą porcję ciasta zamroziłam. Już z jednej otrzymałam 29 ciastek! Co ciekawe, według przepisu z całej porcji powinnam otrzymać tylko 16 maślanych serc!!!

Krok 4. Gotowe ciastka układamy na wysmarowanej i oprószonej blaszce. Każde pojedyncze serce posypujemy odrobiną cukru. Następnie blaszkę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 min. Ja na ostatnie 5 min wizyty w piekarniku włączyłam termoobieg, ale niestety przez to ciastka nie pozostały w złocisto-maślanym kolorze, więc możecie zrezygnować z tego etapu.

Krok 5. Wyjęcie ciastek i zostawienie ich do ostygnięcia. Tym razem nie było podjadania, prawie wszystkie maślane serca poleciały samolotem. :P

Niektóre serca nie mogą bez siebie żyć :D

Krok 1. początek

Krok 1. koniec

 Krok 2.

Krok 3.

Krok 3.

Krok 4.

Gotowe maślane serca :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz