piątek, 15 czerwca 2012

Racuchy z cukinii

Na urodziny dostałam książkę Nigelli Lawson "Lato w kuchni przez okrągły rok". Znalazłam w niej mnóstwo interesujących przepisów, w tym ten na racuchy z cukinii. Posłużył mi jako baza do obiadowych placków.
Racuchy są smaczne, delikatne, a dodane przyprawy pozostawiają charakterystyczny posmak. Warto popróbować i je usmażyć!

Składniki potrawy:

2 duże cukinie
2 średnie cebule
~125g fety
szklanka mąki
3 jajka
1/4 szklanki przegotowanej wody
1/2 limonki
garść świeżych listków mięty
1 łyżeczka słodkiej papryki
sól
pieprz

Sposób przyrządzenia:

Siekamy cebule, przekładamy do miski, dokładamy drobno podzieloną fetę. Dosypujemy posiekaną miętę, słodką paprykę, sól oraz pieprz. Mieszamy. Dodajemy mąkę, a następnie jajka oraz wodę. Na koniec dodajemy sok z limonki (niekoniecznie z całej połowy, żeby nie skwasić) i cukinię startą na grubej tarce. Mieszamy.
W razie potrzeby, jeśli ciasto byłoby za rzadkie do smażenia, dosypujemy do niego jeszcze odrobinę mąki, by całą masę zagęścić.

Na patelni rozgrzewamy małą ilość tłuszczu, na którą po chwili nakładamy porcje ciasta na racuchy. Smażymy do momentu wykorzystania całego ciasta.

Nakładamy na talerze. Cukiniowe racuchy według wskazówek Nigelli smakują lepiej po ostygnięciu, ale jak się przekonałam w domu, wszystko zależy od indywidualnych upodobań :) Mi smakowały tak samo i gorące i przestudzone.

Jak widzicie przepis nie jest skomplikowany. Mieszanie składników, to drobnostka. Tak naprawdę najwięcej czasu spędziłam przy tarce oraz przy patelni :P
Zapraszam do obejrzenia zdjęć i próbowania!

Gotowe? Start!

Starta cukinia i reszta ciasta przed połączeniem

Ciasto na racuchy

Na patelni

I na talerzu!



3 komentarze:

  1. Uwielbiam te placuszki, są świetne :)

    Tak, szybciutko się robi te paluszki z sera i są pyszne :) polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź! Będę musiała wypróbować, bo kuszą! ;)

      Usuń
  2. ciekawy przepis. kiedy cukinie mi obrodzą chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń