poniedziałek, 11 czerwca 2012

American cookies

Coś dawno nie pojawiło się nic słodkiego na moim blogu, w takim razie trzeba nadrobić zaległości. W ostatni długi weekend, przymierzałam się do upieczenia tradycyjnych American cookies, z pyszną czekoladą na wierzchu. A że nigdy takich ciastek nie robiłam, szukałam przepisów. Koniec końców okazało się że domowe skrzaty pożarły czekoladę i zostałam tylko z połową tabliczki. Co by się nie działo, ciastka musiały zostać wykonane. W ten sposób powstały może nie do końca amerykańskie mega ciacha, ale równie dobre American cookies by me! :)

Składniki, które wykorzystałam:

~50g deserowej czekolady
20g płatków migdałowych
125g masła
80g cukru
3 łyżeczki cukru wanilinowego
1 jajko
140g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka kakao

Sposób przyrządzenia:

Krok 1. Zaczynamy od rozłupania czekolady. Wiem, że może to dziwnie zabrzmieć, ale taka prawda. Czekoladę łamiemy na okienka w opakowaniu, a następnie bierzemy się za tłuczek i mocno bijemy czekoladę. Co prawda w ten sposób nie udało mi się jej do końca podzielić, ale przekrojenie kilku większych kawałków nie sprawiło mi problemu.

Krok 2. Masło ucieramy z cukrami na puszystą masę. Dodajemy jajko i kontynuujemy ucieranie. Odmierzoną mąkę z proszkiem i kakao dosypujemy do masy i mieszamy. Dokładamy jeszcze czekoladę i płatki migdałowe.

Krok 3. Na naszykowanej blaszce do pieczenia czyt.: wyłożonej papierem śniadaniowym, układamy porcje ciasta. Tutaj dobra rada: nakładajcie naprawdę małe porcje ciasta, bo się rozlewa i sporo rośnie. Ja popełniłam ten błąd i powstał mi piękny placek z dziurami :p Poradziłam w inny sposób... po upieczeniu powykrawałam małą okrągłą foremką śliczne mini ciasteczka. Resztki nie zostały, nie ma obaw - zostały szybko pożarte!
Co do ciastek. Pieczemy je ok. 12 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Studzimy, a w razie potrzeby wykrawamy! :D

 Talerz pełen słodyczy!

Tłuczek do ręki i do roboty!

Gotowa czekolada

Część ciastek przed pieczeniem

Ble! Nie tak miało być!

Zróbmy inaczej!


 Mniam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz