piątek, 27 stycznia 2012

Muffiny cynamonowe

Kolejny przepis na babeczki!!! :) Tym razem serwuję muffiny cynamonowe! Zabawę czas zacząć!

Rozpoczynamy od stopienia 100g masła i 2 łyżek miodu. Gdy oba składniki rozpuszczą się i połączą, wyłączamy grzanie i garnuszek wraz z zawartością odstawiamy do lekkiego przestudzenia.
Następnie, w dużej misce mieszamy ze sobą 80g mąki żytniej, 140g mąki pszennej, 110g cukru pudru, 1 łyżeczkę sody oczyszczonej, 3 łyżeczki cynamonu oraz 1 łyżeczkę przyprawy do piernika.
Bierzemy drugą miskę, do której wlewamy 2 wcześniej roztrzepane jajka, 200ml mleka oraz stopione masło z miodem.
Zawartość obu misek łączymy, dosypując składniki suche do mokrych. Ostatnie potrzebne produkty to ~60g rodzynek oraz ~40g płatków migdałowych. I ostatnie już mieszanie. Ważne jest aby dokładnie wymieszać całe ciasto, warto poświęcić na to kilka minut dłużej. Wtedy składniki lepiej się połączą i stworzą puszystą masę.

Na koniec pozostaje nam tylko przełożenie gotowego ciasta do foremek. Tym razem skorzystałam z metalowych, które wcześniej posmarowałam margaryną i obsypałam kaszą manną, tak by babeczki podczas pieczenia do nich nie przywarły. Możecie się nie martwić i spokojnie nakładać sporo słodkiej masy, ciasto urośnie, ale dzięki metalowym foremkom nie wyleje się. Zawsze mam tą obawę przy foremkach papierowych...
No więc tak naszykowane muffiny wędrują do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ~25 min. Po tym czasie były upieczone, odstawiłam je do ostygnięcia, a na noc przykryłam materiałową ścierką.
Następnego dnia był smaczny deser! :)

PS: Aby muffiny ładniej się prezentowały można ozdobić je z wierzchu rodzynkami/migdałami lub cukrowymi gwiazdeczkami. Dwa pierwsze składniki nałóżcie jeszcze przed pieczeniem, natomiast gwiazdeczki dołóżcie w trakcie pieczenia, gdy ciasto zacznie się już ścinać, ale ścięte jeszcze nie będzie, tak by gwiazdki mogły się przykleić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz