czwartek, 19 stycznia 2012

Kasza gryczana z warzywami i kurczakiem

Tak! Dzisiaj kasza gryczana z dodatkami! W tytule napisałam, że z kurczakiem, ale to opcjonalnie. Ja zrobiłam dwie wersje: mięsną i wegetariańską.

Obie odmiany tej potrawy robi się w sumie tak samo, bo kurczaka przyrządziłam w oddzielnym garnku :)
Zaczęłam od nastawienia kaszy gryczanej. Skorzystałam z tej łatwej do przyrządzenia, bo w torebkach. Kasza się gotowała, a ja do dwóch rondli wlałam trochę oleju i wrzuciłam pokrojoną cebulę. Po jednej do garnka.
Potem pokroiłam jedną czerwoną paprykę i wrzuciłam do pierwszego rondla. W drugim wylądowała pokrojona w kostkę pierś z kurczaka. Kiedy papryka trochę zmiękła, dodałam do niej jedną pociętą cukinię. Następnie dorzuciłam jeszcze porcję mrożonej dyni, pamiątkę z Halloween :D Warzywa doprawiłam pieprzem, vegetą, chilli oraz czosnkiem. A o kurczaku, muszę się przyznać, zapomniałam. Jak się później okazało, niedoprawiony był naprawdę smaczny! Zawartość obu rondli spokojnie się podgrzewała. W tym czasie wyjęłam z wody kaszę gryczaną i przełożyłam ją do miski. Na przygotowane wcześniej talerze nałożyłam kaszę gryczaną, a na nią warzywka i mięso. W drugiej wersji same warzywa i przygotowaną dodatkowo brukselkę. Domownikom smakowało. Mogę tylko dodać, że mi również. ;P

PS.: Mój domowy wegetarianin i tak dołożył sobie potem kaszy gryczanej do warzyw. Na zdjęciu jeszcze tego nie widać, ale wiedziałam że tak będzie! :)

Wersja z kurczakiem

Wersja wegetariańska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz