środa, 25 stycznia 2012

Muffiny z żurawiną i kruszonką

Po kilkudniowej przerwie czas na kolejny przepis! Muffiny z żurawiną i kruszonką! Przepis na ok. 15 sztuk.

Nie spędziłam dużo czasu w kuchni przygotowując ten deser. Na początku wyjęłam dwie miski. W jednej wymieszałam 230g mąki pszennej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia oraz 50g cukry. W drugiej natomiast połączyłam 200ml mleka, 2 jajka i 50g wcześniej rozpuszczonego masła. Po dokładnym wymieszaniu obu zawartości misek, przelałam mokre składniki do suchych. Następnie dodałam ok. 100g żurawin i ponownie zamieszałam. Przygotowane ciasto nałożyłam do papierowych foremek na babeczki i postawiłam na blasze do pieczenia. W małej miseczce rozrobiłam palcami miękkie masło, cukier i mąkę (wszystkiego po trochu, dodawałam na oko, tak by otrzymana kruszonka była dość sypka). Gdy posypka miała już dobrą konsystencję, rozłożyłam ją na muffiny i blachę włożyłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok. 25 min. Muffiny  w tym czasie ładnie się przypiekły i nabrały rumieńców. :)

Po wyjęciu babeczek odczekajcie trochę, aż ostygną. Dodatkowo możecie posypać je cukrem pudrem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz