piątek, 20 stycznia 2012

Placki ryżowe

Jakiś czas temu, po dłuższych poszukiwaniach, udało mi się upolować książkę o naleśnikach i plackach. Znalazłam tam ciekawy przepis na placuszki ryżowe. W oryginale smażone jak normalne naleśniki, w mojej wersji po prostu zmniejszone do wielkości placków.

Co ważne, a o czym zapominam gdy planuję smażenie. Z tego przepisu wynika, że trzeba zacząć od wymieszania 250g mąki pszennej z 2 jajkami, szklanką mleka, 200ml śmietanki oraz 2 łyżeczkami proszku do pieczenia. Po zrobieniu tego masę zostawiamy pod przykryciem na 1-2h. To ważny szczegół, w momencie gdy planujemy gotowanie. (!)
Po upływie tego czasu należy wlać do garnka szklankę mleka i pół szklanki wody. Następnie dosypać do cieczy 50g ryżu (nie takiego z torebki!). Całość powinna gotować się ok. 15 min, do momentu gdy ryż wchłonie mleko z wodą.
Ostatni krok przed smażeniem to połączenie obydwu mas i ich dokładne wymieszanie. Potem zostaje tylko nakładanie placków na patelnię, ich zdejmowanie i zjadanie :) Smacznego!

Co do dodatków, w przepisie mowa była o możliwości polania gotowych placuszków miodem, syropem klonowym lub stopionym masłem, ja przygotowałam serek homogenizowany z naturalnym niesłodzonym kakao, nutellę i domowy dżem śliwkowy. Mniam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz