środa, 11 kwietnia 2012

Jogurtowy placek śniadaniowy

Jeszcze przed świętami zrobiłam dobrze mojej Siostrze i przygotowałam jej słodkie śniadanie do łóżka. Jogurtowy placek z jabłkiem - na dobry, pełen energii początek dnia!

Przepis nie jest skomplikowany, co tylko ułatwia jego ranne zrealizowanie. Co prawda ja nie robiłam go z samego rana, bo moja Siostra należy do gatunku długo śpiących, ale nie spędziłam dużo czasu przy kuchni, więc usmażycie ten placek i o 6, i o 8, nie marnując dużo cennego, porannego czasu.

Do miski należy wybić jedno jajko, dolać cztery łyżki jogurtu naturalnego oraz dołożyć dwie łyżeczki dżemu wiśniowego i jedną łyżeczkę miodu. Mokre składniki wymieszać. Następnie dodać 4 łyżki mąki pszennej + 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia. Dokładnie połączyć wszystkie składniki, by rozprowadzić proszek. Jeśli powstała masa będzie zbyt gęsta, trzeba po prostu dodać jeszcze trochę jogurtu naturalnego. Kwestia dodawania mąki czy jogurtu to już indywidualny przypadek i w zależności od sytuacji, raz trzeba będzie jeszcze czegoś dołożyć, a raz nie. :)

Na małej patelni rozgrzewamy trochę masła. Pozwalamy rozprowadzić mu się po całej powierzchni i wylewamy gotowe ciasto. Smażymy przez kilka minut, aż do momentu, gdy spód placka się podpiecze, a wierzch będzie widocznie usmażony. W pewnym momencie, gdy wierzch jeszcze się nie ściął, układamy na cieście trochę drobno pokrojonego jabłka i posypujemy całość odrobiną cukru pudru. Można przekroić placek na pół, by mieć pod kontrolą jego konsystencję. Byle nie zrobić tego za szybko.
Niestety ciasto przez to, że jest z dodatkiem jogurtu, do samego końca jest dość miękkie i nie wyszło mi jego przewracanie. Ale taki urok tego placka, smażymy go tylko po jednej stronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz