środa, 4 kwietnia 2012

Babka zwyczajna

Myślę, że spokojnie można rozpocząć już czas wielkanocnych przygotowań. Ruszają porządki, ruch w kuchni z dnia na dzień będzie coraz większy. Już wczoraj upiekłam babkę wielkanocną, która została zabrana na tradycyjne szkolne jajeczko. Dzisiaj powstał mój pierwszy mazurek, jeszcze nie na użytek domowy i rodzinny, ale i takie zostaną wykonane :P W każdym razie przepis na niego oraz inne ciasta w kolejne dni.

Składniki:

 500g mąki pszennej
200g cukru
250g masła
5 jajek
1 szklanka mleka
~16g proszku do peczenia
szczypta soli
60g rodzynek
40g drobno pokrojonych żurawin
4 garście płatków migdałowych

Sposób przygotowania:

Pierwszy krok, to przygotowanie rodzynek i żurawiny. Rodzynki należy przejrzeć czy nie mają ogonków, potem wsypać do miseczki. Odmierzoną ilość owoców żurawiny wyłożyć na deskę i pokroić na mniejsze kawałki. Dodać do rodzynek. Do owoców dosypać dwie łyżeczki mąki (która zapobiegnie opadnięciu rodzynek i żurawin na dno ciasta) i całość wymieszać.
Następnie białka trzeba ubić na sztywną pianę. Do tego przyda się mikser. Masło utrzeć na pulchną masę, dodać cukier, żółtka, mąkę z proszkiem do pieczenia, sól oraz mleko i składniki wymieszać. Ucieranie musi być ręczne, bo inaczej może się nie udać. Niestety, mi nie wyszła puszysta masa, i po wymieszaniu z cukrem i innymi, nadal całość nie była gładka. Po dodaniu ubitych białek, zauważyłam, że utworzyły się małe grudki z masła, ale myślę, że nie zaszkodziły one ciastu, gorzej jeśli stworzyłyby się z mąki.
Do całości wsypać owoce i płatki, zamieszać. 
Formę do pieczenia bab (z kominkiem) dokładnie wysmarować masłem i posypać bułką tartą, nie zapominając o ściankach i samym kominie. Ciasto przełożyć łyżką do formy. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez ok. 55 min. Pod koniec najlepiej sprawdzać czy ciasto już nie jest gotowe, bo ja wyłączyłam je wcześniej niż było podane w przepisie, po prostu było już upieczone :) A lepiej nie przegapić tego momentu ;D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz