sobota, 13 lipca 2013

Sałatka z tortellini i tuńczykiem

Sałatka z tortellini i tuńczykiem. 

Wczoraj miałam przygotować dobrą i w miarę prostą sałatkę. Przejrzałam kilka książek i książeczek aż wreszcie trafiłam na przepis na makaronowo - rybianą sałatkę z tortellini. Znalazłam ją w pozycji Kuchnia rodzinna z serii tematycznych lektur wyd. Weltbild.

Dopasowałam proporcje składników, kupiłam co potrzeba i do roboty!
Musimy mieć co pojeść wieczorem przy babskich plotach!

Składniki:

250g pierożków tortellini z nadzieniem serowym
1 czerwona cebula
1 czerwona papryka
1 duży pomidor
~ 10 zielonych oliwek (opcjonalnie nadziewanych papryką)
1 puszka tuńczyka w sosie własnym

+ ocet balsamiczny
   oliwa z oliwek
   sól
   pieprz

Przygotowanie:

Krok 1. Tortellini gotujemy al dente według wskazówek na opakowaniu.
Hartujemy zimną wodą i studzimy.

Krok 2. Cebulę obieramy i kroimy w drobniutką kostkę. Paprykę oraz sparzony i obrany pomidor już w nieco większą kostkę. Oliwki dzielimy na ćwiartki, a tuńczyka porządnie odcedzamy. Wszystkie składniki włącznie z tortellini mieszamy w dużej misce.

Krok 3. Całość doprawiamy solą i pieprzem. Polewamy octem balsamicznym i oliwą z oliwek.

I gotowe! Smacznego :))




 Z bliska i z odległości...


Wszystko gotowe do drogi. Widelec i łyżka muszą jeszcze trochę poczekać...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz