piątek, 21 czerwca 2013

Beztłuszczowe ciasto otrębowe z truskawkami

Ciasto z truskawkami jest teraz wszechobecne. Czy to biszkopt, czy drożdżowe, czy nawet najzwyczajniejsze ucierane ciacho, z truskawkami od razu staje się pyszniejsze. Niby te owoce nieduże, lecz przyciągają barwą, zapachem i smakiem.

Ostatnio miałam upiec coś dobrego, bez kremów i pian, które mogłyby nie wytrwać podróży pociągiem. Stanęło więc na cieście z owocami. Ale nie takim zwykłym...! Tym razem mały eksperyment i inspiracja przepisem ze strony Moje Wypieki. Dzięki za pomysł :) Tududum... beztłuszczowe ciasto otrębowe z truskawkami! Mnie od początku zainteresowały w tym przepisie zarodki pszenne, które u siebie wymieszałam z otrębami. Na drugim miejscu brak tłuszczu. Zawsze trochę lżej.
Efekt końcowy ciekawy, ciasto mimo zmniejszonej o połowę (!) zawartości cukru w stosunku do oryginału było słodkie, dla mnie dosyć konkretne ze względu na dużą ilość błonnika. Smaczne, mogę szczerze polecić. I chyba nie tylko ja..  przecież nie jadłam go sama ;) Towarzystwo było doborowe :))

Beztłuszczowe ciasto otrębowe z truskawkami

Składniki:

4 jaja
1/2 szklanki białego cukru
1 szklanka mąki pszennej
3/4 szklanki zarodków pszennych
1/4 szklanki otrąb pszennych + odrobina do obsypania blachy
1 łyżeczka proszku do pieczenia

truskawki

Sposób przygotowania:

Krok 1. Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę i pod koniec dodajemy stopniowo cukier. Wlewamy żółtka i dalej miksujemy.

Krok 2. Do mokrej masy przesiewamy mąkę. Dokładamy proszek do pieczenia, zarodki oraz otręby. Mieszamy cały czas w jedną stronę łyżką bądź szpatułką.

Krok 3. Małą tortownicę lekko natłuszczamy masłem, posypujemy je otrębami pszennymi. Przekładamy ciasto i lekko wyrównujemy.

Krok 4. Umyte truskawki przekrawamy na pół i układamy na wierzchu ciasta środkiem do góry, tak by wypływający sok nie dostał się do ciasta i go nie 'rozmoczył'.

Krok 5. Tak przygotowane ciasto pieczemy przez ok. 40 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.

Potem zostaje tylko wziąć ciacho, zabrać znajomych i udane popołudnie gotowe :)










 Letnia sesja z ciastem otrębowym z truskawkami w roli głównej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz